November 28, 2024

Provocările managementului la distanță

În lumea de astăzi, tehnologia stă la baza a tot ceea ce facem. Companiile și afacerile oferă din ce în ce mai frecvent poziții remote sau permit angajaților să lucreze de la distanță part-time. Acest lucru a generat nevoia de norme și instrumente care să permită managerilor să conducă și membrilor echipei să contribuie la proiecte și să facă modificările necesare. Cu toate acestea, chiar și cu tehnologia modernă la îndemână, tu și echipa ta puteți întâmpina dificultăți în adaptarea la noile protocoale și proceduri implicate în munca de la distanță.

Este important să înțelegem că, deși munca de la distanță aduce diverse avantaje echipei tale, există mai multe probleme cu care se vor confrunta membrii individuali ai echipei. Acest lucru poate afecta fie productivitatea, sănătatea mentală sau capacitatea tehnică, toate ducând la o productivitate mai scăzută a întregii echipe. Prin urmare, pentru a identifica și rezolva aceste probleme, managerii trebuie să posede o mare inteligență și competență. Am enumerat câteva dintre problemele pe care managerii virtuali trebuie să le depășească în viața lor de zi cu zi:

Tech fatique – Cu necesitatea de a realiza cea mai mare parte a muncii în format digital, unde toată lumea poate avea acces instantaneu, excesul tehnologic reprezintă una dintre cele mai mari dureri de cap pentru manager. Cu o echipă de experți care lucrează pe diferite instrumente, amestecând toate mesajele, notificările și actualizările pe care le pot, direcționate către tine, rămânerea la curent poate deveni epuizantă. Neatenția la acest aspect poate duce la o scădere semnificativă a productivității echipei, deoarece toată lumea petrece mai mult timp încercând să se descurce prin numeroase ecrane/aplicații pentru a-și gestiona munca, fișierele, discuțiile etc., în timp ce încearcă în continuare să își facă cea mai bună muncă.

Meetings fatique – Deoarece ești responsabil pentru alinierea tuturor celorlalți în jurul misiunii echipei, trebuie să planifici și să participi la fiecare ședință care are loc cu echipa ta de bază, echipa ta de conducere și clienții/partenerii tăi. Când sunt bine conduse, ele pot servi drept platformă pentru transmiterea de cunoștințe, identificarea provocărilor, brainstorming și ideere pentru a avansa sau a accelera munca. Pe de altă parte, ședințele pot deveni neproductive și pot consuma timp și resurse de la activități mai productive, oferind o scuză pentru ca o echipă remote să performeze sub capacitatea sa maximă. Pentru unii oameni, împărțirea prelungită a atenției creează un sentiment derutant de epuizare, deși nu au realizat nimic.

Team members’ Burnout – În efortul de a rămâne foarte productivi și competitivi, membrii unei echipe remote pot ajunge să accepte sarcini de lucru mai mari decât știu că pot duce. Spre deosebire de logarea de pe un computer de la birou, care este un indiciu de deconectare, unii dintre angajații tăi s-ar putea să nu poată comuta mental între viața profesională și cea personală. În cele din urmă, acest lucru duce adesea la epuizare mentală și fizică. Alții se vor simți stânjeniți sau suprasolicitați, ceea ce poate duce în scurt timp la epuizare. Dacă nu este severă, recuperarea poate dura ceva timp. Epuizarea poate fi, de asemenea, un indicator al unui mediu de echipă toxic sau al unui stil de leadership toxic.

Diferite Fuse Orar și Program de Lucru – Unul dintre cele mai mari avantaje ale muncii de la distanță este libertatea de a-ți alege propriul program de lucru. Atâta timp cât țintele sunt îndeplinite în termenul stabilit, este în regulă să avansezi în ritmul propriu. Cu toate acestea, cum se poate ajunge la un consens atunci când membrii echipei sunt răspândiți în diferite fusuri orare și fiecare lucrează în ritmul său? Dacă acest lucru nu este gestionat inteligent, poate afecta colaborarea echipei și poate face imposibilă lucrul eficient împreună.

Izolarea în propriul living. Când nevoia psihologică de apartenență nu este satisfăcută, angajații se pot simți izolați, ignorați, pierduți. Cu cât se simt mai izolați, cu atât încrederea în sine sau autocontrolul devin mai scăzute. Munca la distanță prelungită este un scenariu agravant. Cu goana pentru a rămâne maxim de productiv pe ecrane și pierderea conexiunii umane, singurătatea devine un simptom, iar sănătatea mentală devine mai puțin relativă.

Ca manager de echipă virtuală globală, ai nevoie de niveluri ridicate de capacități tehno-socio-emoționale și ar trebui să poți gestiona o echipă de membri multiculturală, multilingvă, multi-geografică și multi-fus orar. Cum să o faci eficient?