Managing Partner, Creative&Bright, Dana Tudor Tanase susține programe de training pentru echipe de middle management și top management și este implicată în proiecte de voluntariat, livrând cursuri de project management, leadership și motivație. S-a format în management si business development, absolvind cursurile de de Excelenţă in Management de la Asebuss, Master în Management Multimodal, Facultatea de Studii Europene, specializarea în Management la Univ. Babes Bolyai. Este specializata in Project Management, a absolvit cursurile de PMI si Analiza de business, iar pe partea de management al oamenilor si negociere a absolvit cursurile “Principles of Master in Negotiation” la Stamford si “Manager as Coach”. Dana Tudor Tănase ne-a oferit un interviu în care am discutat mai multe despre programele de wellbeing și așteptările angajaților din România.

 

 

Orice companie este un mediu de dezvoltare pentru oamenii pe care îi angajează. Câte dintre companiile din România par să înțeleagă asta și să investesc în programe de training și dezvoltare profesională?  

Aș spune că sunt destul de multe companii care implementează programe de training, mai ales companiile multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc, care au peste 50 de angajați. La unii însa este destul de clar și coerent programul de training, alegerile de teme etc, la alții încă nu am reușit să înțeleg care sunt criteriile de selecție în ceea ce privește alegerea tematicilor de training. 

 

 

Care sunt cele mai mari provocări actuale pentru industrie?

Probabil una dintre cele mai mari provocari este faptul ca marile companii, care au experiență în implementarea programelor de training, înțeleg valoarea trainingul și știu să evalueze un program de calitate, internalizeaza din ce în ce mai mult acest proces, prin dezvoltarea de specialiști inhouse, sau platforme de e-learning.

 

 

Cum arată programele de welbeing în 2019, pe ce piloni lucrăm și cât investesc companiile în astfel de programe?

Încă în wellbeing se investește mult prea puțin, nu știm să implementăm un program coerent și suntem încă la nivelul de nice to have. În general se merge pe pilonul de sănătate fizică – nutriție, yoga, pilates, ergonomie etc.

 


 

Povestește-ne puțin despre PCM – instrumentul de diagnoză pe care voi îl folosiți în programele de welbeing. Pe ce pune accent, cum funcționează și la ce rezultate ne putem aștepta aplicându-l?

PCM-ul este unul dintre cele mai puternice instrumente de dezvoltare personală, în opinia mea. Pe noi ne ajută să înțelegem care care sunt tipologiile de personalitate din organizații, nevoile psihologice și astfel întelegem care sunt activitățile relevante și de impact pentru fiecare. Rezultatele sunt foarte bune, deoarece nu mergem pe ce este la moda, ce pe ce credem că ar funcționa și ce funcționează cu adevărat pentru fecare angajat.

 

 

Mindfulness pare să fie un buzz word anul acesta, ceea ce implică un nivel ridicat de stres la locul de muncă. Crezi că angajații simt tot mai mult nevoia de deconectare, de detașare de locul de muncă? De ce?

Cred că fiecare dintre noi, în calitate de angajați avem nevoie să învățăm cum să fim mai performanți, cum să ne  menținem un nivel ridicat de energie și să ne ducem la bun sfârșit sarcinile. După ce învățăm să facem asta nu cred că vom mai avea probleme legate de statul peste program. Cât despre partea de stres, el există în viețile noastre fie că vrem sau nu vrem, ce face diferența este cum gestionăm situațiile din viața noastră, cum gestionăm presiunea etc. Noi suntem cei care punem presiune mai mare sau mai mică, în funcție de cât de orientați pe soluții suntem.  

 

 

Care sunt așteptările angajaților în raport cu angajatorul și reciproc?

În majoritatea situațiilor, așteptările sunt legate de respect reciproc, responsabilitate, asumarea responsabilității și loialitate reciprocă. Din păcate, de multe ori, în companii managerii se ascund în spatele unor concepte abstracte și „note de subsol” și uită să tragă cortina și să discute deschis, transparent cu oamenii din echipă și mai ales să le aprecieze eforturile.

 

Din experiența voastră în companii, când vorbim despre implicare, ce îi mai determină pe angajați să rămână loiali unui angajator în context dinamic și al transformărilor digitale?

Cum ar putea o companie să promită un mediu stabil pentru angajații sai? Faptul că ei cred în viziunea companiei și fac parte din misiunea ei. Aici aș menționa cele 3 lucruri care fac un angajat să fie implicat: ceea ce face să aibă semnificație/să conteze, să-i placă/să fie interesant și să fie parte dintr-un scop mai înalt decât cel personal. Dacă vorbim de siguranță, siguranța vine din interior și nicidecum din exterior.

 

 

În ce direcție crezi că va evolua piața de teambuilding & training anul viitor? 

Sper în direcția pozitivă: adică cât mai multe programe relevante de training, transparență în alegerea furnizorului și responsabilitate față de acest aspect din partea celor care fac alegerea, iar pe teambuilding programe inedite, creative care să aducă multă distracție în rândul participanților.

 

 

Ce îți dorești să vezi mai mult în industria din care faci parte?

Dorința sinceră de a dezvolta angajații, preocupare permanentă pentru a susține oamenii performanți, fără prea multe jocuri de culise. Onestitatea și modestia managerilor sunt niste plusuri mari în companii și sperăm să găsim asta din ce în ce mai mult. 

 

Dana Tudor Tănase va fi prezentă la HR Summit Cluj-Napoca în 24 octombrie în calitate de speaker. 

Înregistrările continuă pe:  http://hrsummit.ro/registration/