57% dintre companiile din Romania au cel putin un program care contribuie la educarea, trainingul sau dezvoltarea profesionala a angajatilor. Angajatorii investesc in calificari tehnice si programe lingvistice, o treime din ei preferand angajati cu studii de nivel MBA, potrivit Willis Towers Watson 2016 General Industry Survey Romania.

Sub sloganul “Difficult times? SuperHeRoes are here!” comunitatea de resurse umane s-a intalnit la Cluj-Napoca la cea de-a XII-a editie a Conferintei de Resurse Umane HR Summit. Prin intermediul prezentarilor si workshop-urilor, peste 200 de specialisti in resurse umane si management au pus in discutie cele mai intalnite situatii din practica, noutati legislative, evaluarea si folosirea instrumentelor cu validare predictiva si trenduri in materie de beneficii extrasalariale.

Markertingul HR-ului este aproape inextistent

Credibilitatea CV-urilor este scazuta: 30% din candidatii pentru un post mint in CV-ul lor, 30% sunt la limita credidibilitatii, iar doar 40% sunt credibili. Oamenii cauta mai intai compania, abia apoi job-ul”, a sustinut Doru Dima, CEO Great People Inside Romania, in cadrul prezentarii sale despre adaptarea evaluarii pentru specificul fiecarui job. Excluzand faptul ca piata este supraglomerata cu locuri de munca, promovarea acestora este gresita: sursele de cautare a angajatilor nu sunt corecte, promovarea se face pe job si nu pe companie, iar adaptarea evaluarilor la specificul fiecarui job este slaba – marketingul HR-ului se dovedeste a fi aproape inexistent.

Flexibilitatea locului de munca si beneficii extrasalariale – punct de interes pentru comunitatea clujeana de HR

Pe langa beneficiile clasice pe care angajatorii le ofera, regasim flexibilitatea locului munca si posibilitatea de a lucra de acasa: „Daca le dai puterea angajatilor sa-si organizeze timpul de lucru prin intermediul unui program flexibil ei devin mai loiali. Din pacate, codul muncii este desuet din punctul de vedere al programului de munca flexibil, dar asta nu inseamna ca nu putem implementa respectand cadrul legal”, a precizat Andreea Suciu, Head of Employment & Pensions Department, Noerr.

Cateva recomandari pe care specialistii in beneficii extrasalariale Mercer Marsh Benefits le-au oferit comunitatii clujene de HR, sunt:

-este necesar ca deciziile legate de beneficii sa ia in calcul benchmark-ul din piata;

– adoptarea unei politici aliniate la tendinte;

– o perspectiva obiectiva cu privire la ce inseamna un angajat sanatos;

– utilizarea platformelor in gestionarea beneficiilor extrasalariale.

Gestionarea noilor angajati si asumarea responsabilitatii

Pasiunea initiala de care dau dovada noii angajati este usor intimidata de responsabilitatile, munca si obligativitatea anumitor sarcini, chiar dupa primele 6 luni de munca. „Ce am constatat noi? Oamenii sunt promovati in urma recomandarii de la manager. Multi angajati insa, din industria IT, nu vor sa fie in pozitii cheie si dupa o anumita perioada, care varieaza, ii vedem cum renunta”, a spus Daniela Vercellino, HR Director Societe Generale European Business Services.

Atat cercetarile, cat si simtul comun sugereaza ca noii angajati au nevoie pana la 90 de zile sa isi dovedeasca valoarea in cadrul unui job. Pe masura ce acestia se simt bine primiti si mai bine pregatiti din punct de vedere profesional vor contribui cu succes la scopul organizatiei”, a mentionat Wouter Van Linden, HR Director KPMG Belgium.

Conferinta de resurse umane HR Summit Cluj-Napoca, reper pentru industria de HR, a fost sustinuta de Mercer Marsh Benefits, Great People Inside, Popovici Nitu Stoica si Asociatii, Siveco Romania, Nestlers Group, Noerr, Black Card Events, HRM Force, Psychometric Systems, Hart Consulting, Edenred, Euro GSM, Kommio, Gentlab, United Business Center, Thomas International, Artwin. 

Persoana de contact: Bianca Tritean

E-mail: [email protected]