Tehnicile şi mecanismele specifice jocurilor video se folosesc din ce în ce mai des în domeniul HR. Procesul de gamification în HR presupune o serie de strategii aplicate cu scopul de a îmbunătăţi relaţia angajaților cu un anumit brand sau cu o anumită companie.
Alexandru Eftinoiu, Project Manager- The Marks va vorbi despre acest concept în cadrul HR SUMMIT Cluj, ediția a doua. Conceptul de Gamification a fost introdus şi în domeniul comunicării cu publicurile interne și externe ale unei organizații deoarece reprezentanţii au descoperit că procesul poate fi utilizat cu succes pentru creșterea gradului de motivare sau de engagement al angajaților sau al colaboratorilor.
Cele mai simple forme de gamification se se rezumă la introducerea unui sistem de recompense pe bază de puncte acordate pentru diferite operaţii realizate de utilizatorii unui anumit serviciu, iar cele mai complexe pot crea adevărate sisteme în care angajații pot lucra sau chiar se pot relaxa în timpul programului de lucru. Un specialist HR poate folosi strategii de gamification pentru:
• îmbunătăţirea procesului de talent management
• implementarea culturii organizaţionale
• păstrarea angajaţilor valoroşi pentru companie
• motivarea angajaţilor şi implicarea lor activă în activităţile firmei
Pasionat de marketing şi gamification, Alexandru Eftinoiu va susţine la HR SUMMIT Cluj un workshop despre modalităţile în care departamentele de HR pot introduce acest concept în companiile lor. Alexandru este Project Manager în cadrul agenţiei de marketing „The Marks” şi a acumulat o experiență de peste 5 ani în industria marcom, având cu un solid background în marketing, economie și publicitate la unele dintre cele mai mari companii de profil din România.