Este general acceptat că în mediul business actual inovația este vitală atât pentru avantajul competitiv cât și pentru succesul pe termen lung. Nu este un secret faptul că tot mai multe companii își schimbă viziunea și strategia pentru a deveni companii inovative de succes.
În mod contrar față de percepția comună, succesul inovator nu este determinat doar de bugetul companiei din R&D. Cercetarile arată că nu există o relație semnificativă între performanțele financiare și inovație și nici tehnologia nu joacă cel mai important rol. Dimpotrivă, companiile inovatoare, de succes sunt cele care își concentrează toată atenția pe nevoile clienți și anticiparea acestora. Strategiile folosite de majoritatea acestor companii includ cercetări asupra nevoilor, dorința de a se angaja într-o cultură a inovației și nu în ultimul rând recompensarea angajaților care își dezvolată abilitățile de inovație.
Consider că înainte să înțelegem cum putem fi de ajutor pentru organizațiile noastre, trebuie să înțelegem faptul că inovația este mai mult decât noutățile din tehnologie. Inovația este un proces colaborativ, unde oameni din mai multe domenii contribuie la implementarea noilor idei.
Fără a ţine cont de nivelul de management, liderii care vor să evolueze sau să îşi ajute businessul să supraveţuiască trendurilor în continuă schimbare trebuie să se aplece asupra unor tehnici eficiente de stimulare a leadershipului inovativ. Aceştia pot începe de la flexibilitate şi dorinţa de a găzdui mai multe opţiuni în soluţionarea problemelor. Implementarea unui set de instrumente ce stimulează inovaţia nu doar în departamentele de creaţie ci la toate nivele de activitate, pot dezvolta îmbunătăţiri ale produselor. Liderul inovativ este în permanenţă conectat la noutăţile tehnologice, convins că există o soluţie mai bună, un serviciu mai rapid sau un proces mai puţin costisitor. Cu o percepţie realistă a mediului exterior, aceştia adaptează inovaţia la cererea reală a pieţei, încercând să îmbunătăţească constant starea actuală a procesului tehnologic sau a serviciului pe care îl livrează.
Mulți dintre noi au idei bune sau chiar o viziune foarte bună a ceea ce se va petrece pe viitor. Dilema este, cum le punem in practică și care este rolul HR-ului în conspt truirea unor structuri care să găzduiască inovația. Liderii de HR trebuie să înțeleagă că inovația are o importanță critică în ziua de azi. David Neeleman spune că inovația este încercarea de a găsi o cale de a face ceva mai bine decât a fost făcut vreodată.
Despre ledearship inovativ vorbim cu Monica Soare – CEO Artwin Consulting, la HR SUmmit in cadrul celei de -a 2 editii.