alina-perrinAlina Perrin, HR Director Internațional L’Oréal a absolvit L’Institut d’Etudes Politique la Paris, având o dublă specializare în relații internaționale și resurse umane. Este alături de L’Oréal încă din anul 2003, iar pe parcursul carierei sale a progresat în interiorul acestei companii, ocupând poziții de Product Manager, HR Manager L’Oréal România, HR Director L’Oréal România, HR Director Luxury Products Division L’Oreal Italia. În prezent, Alina se ocupă de pilotarea 360° a unei comunități la nivel mondial, ocupând funcția de International HR Director L’Oréal.

1.În ce măsură a fost de folos experiența joburilor anterioare, raportat la poziția pe care o ocupați acum?

Fiecare poziție mi-a construit și consolidat competențele, pregatindu-mă pentru o responsabilitate globală. Jobul de expert în recrutare m-a sensibilizat încă de la începutul carierei asupra importanței calității profilelor integrate în companie, cu o viziune pe termen lung,  fundamental diferită de soluționarea unei probleme imediate. Nu am recrutat niciodată (sau doar extrem de rar) pentru „azi”, ci pentru „mâine”, un „mâine” aparținând unui viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat, menit să hranească peste ani nominalizarile pe joburile cheie din companie.

Experiența de DRH operațional pe piețe diferite (emergentă sau matură), mi-a dat sensul realităților cu care se confruntă „țările” în gestiunea angajaților, a constrângerilor legate de dimensiunea filialei și, implicit, a echipelor. Este ceea ce mi-a permis mai târziu să construiesc strategii cu aplicabilitate concretă în contextul local.

Experiența comercială și de marketing mi-a dat cheile ințelegerii terenului, a „cifrei”, a clienților și, implicit, credibilitate și legitimitate în fața partenerilor de business. Datorită acestei cunoașteri empirice am putut construi strategii de HR ca parte integrantă a strategiei de business, contribuind durabil la susținerea ei.

 2.Oferiți-ne un exemplu de strategie care depășește procedurile și soluțiile standard, pe care ați aplicat-o într-o situație de criză.

Într-o companie centrată pe talentul și potențialul oamenilor, în care regulile existente au ca rol structurarea ansamblului, fără a-i știrbi flexibilitatea necesară evoluției, este dificil să vorbim de strategii ce depășesc procedurile.

Pentru a aduce totuși un exemplu de criză „clasică” și soluție „originală”, voi menționa un context de criza (economica în general, a pieței și a brandului nostru în particular) în care am ales să continui recrutările într-un moment în care concurența nu anunță decât reduceri de personal. Strategia astfel implementată a privilegiat investiția pe termen lung și evitarea efectului de stop and go, anticipând intoarcerea la creștere. A fost un splendid exercițiu de echilibristică, susținut de un plan de mobilitate internă ambitios, care a dat rezultatele scontate.

3.Din poziția de HRD Internațional al unei companii dezvoltate precum L’Oréal, care este nivelul de responsabilitate în raport cu satisfacțiile profesionale pe care le oferă o astfel de funcție?

Nivelul de responsabilitate este foarte ridicat, uneori amețitor de-a dreptul, prin prisma impactului pe care o decizie o poate avea asupra întregii populații gestionate. Este nevoie de viziune, de discernământ și de curaj. Dar satisfacția este enormă din multiple puncte de vedere. Viziunea globală a organizației permite o distanțare extrem de interesantă față de cotidianul operațional. Apropierea de ceea ce eu numesc ochiul ciclonului – respectiv guvernanța mondială a companiei – oferă o decodare mult mai fină a proceselor decizionale. Posibilitatea de a implementa proiecte de anvergură, pe termen lung, la nivel de individ sau de echipe, este pasionantă, iar rezultatele se pot revela impresionante. Miza este mare, dar satisfacția este pe măsură.

4.“Difficult Times? SuperHeRos are Here”, sloganul conferinței HR Summit. Considerați că performerii au devenit noii super-eroi ai unei companii?

Pentru mine, a fi performer nu este sinonim de super-erou. Dincolo de ceea ce un angajat poate aduce ca rezultate companiei, este felul cum le aduce. Să nu uităm că super-eroii nu sunt iubiți doar pentru puterile lor „supra-umane” (pe care, de altfel, le-ar putea folosi complet arbitrar!), ci pentru valorile morale pe care le poartă în acțiunile lor.  Chestiune de nuanță, dar cred că, ascultând semnalele slabe (deja puternice în alte colțuri ale lumii), trebuie să avem în vedere că valorile „cu adevarat” umane ies din nou la suprafață. Iar performanța nu mai este suficientă pentru a fi un super-erou al companiei.

Despre Conferinta de Resurse Umane HR Summit

HR Summit este organizat de Libero Events, agentia de evenimente, B2B si  B2C, sub semnatura careia au loc conferinte si workshop-uri: The Woman, HR Summit,  TeCOMM, MarkDay, Architecture Conference&Expo, Software Architecture Day, Java Day,  Agile Day, Digital Travel Forum, Cluj Sales Conference, Fiscalitate 24.7, Signal Connect, dar si targuri:  Touristica.