Andrei Vasile și Mihai Vadan au pus bazele unei soluții inovative, simplă și 100% digitală – alternativă abonamentelor medicale clasice. Sanopass a luat naștere anul acesta în iunie, fiind o aplicație care cuprinde peste 150 de clinici partenere private și cabinete medicale individuale din București, Iflov și Dâmbovița, urmând a se extinde în Regiunea Sud Muntenia. Am discutat cu fondatorii pentru a vedea cum funcționează business-ul, cum ajută comunitatea de HR și care sunt planurile de viitor pentru SanoPass. 

Venim în sprijinul beneficiariilor noștri, ne dorim ca aceștia să poată găsi un medic sau o clinică parteneră lângă casa sau locul de muncă, iar pentru angajatori acest lucru se traduce în scăderea absenteismului și creșterea productivității. declară Andrei Vasile, unul dintre fondatori.

Diferențiere de alte soluții din această industrie?

Utilizatorii noștri aleg singuri din aplicația mobile clinica și specialitatea medicală la care vor să meargă. Pot face orice analize medicale doresc în limita a 300 Lei/ investigație. Au acces la medici specialiști, profesori universitari și aparatură medicală performantă, în peste 150 de clinici partenere. Prin diversitatea clinicilor partenere se pot programa la orice specialitate în maxim 48h. Suntem în discuții avansate să includem și servicii de telemedicină, astfel încât abonații noștri să fie la un “click” distanță de a discuta cu un medic specialist, fie că se află în țară sau străinatate.

Construim rețeaua de parteneri în funcție de preferințele angajatorilor și a beneficiarilor, Aceștia au la dispoziție un formular prin care pot recomanda medicul sau clinica preferată, iar noi facem toate diligențele necesare să-i includem în rețea în cel mai scurt timp. Suntem printre puținele companii care sprijină cabinetele medicale individuale și clinicile independente.

Abonamentele medicale SanoPass conțin: medicina muncii, analize medicale, consultații, investigatii, stomatologie, psihologie și fizioterapie. Cele mai utilizate servicii sunt cele legate de analize medicale și consultații.

Printre beneficiile unui abonament 100% digital se numără faptul că beneficiarii (abonații) au acces prin intermediul aplicației mobile, în orice moment, la: harta clinicilor partenere, istoricul vizitelor medicale, continutul abonamentului și o mulțime de oferte speciale. 

 

Andrei, de ce ai ales să te implici într-un business în domeniul medical?

Nu sunt medic și nici nu am experiență în domeniul medical, dar am ales să mă implic în proiectul SanoPass pentru că eram nemulțumit de abonamentele medicale clasice și cred că pot contribui la îmbunătățirea acestui domeniu.

 

Care este comportamentul pacienților atunci când discutăm de prevenție vs simptomatologie?

Abonamentele medical SanoPass conțin doar servicii de prevenție. Având în vedere că sunt date sensibile și punct de vedere al confidențialității, nu procesăm aceste informații. Noi nu știm ce afecțiuni sau diagnostice au beneficiarii noștri.

 

Sunteți un start-up care a luat amploare destul de rapid chiar dacă abia ați lansat aplicația și știm că sunteți tare implicați în acest proiect. În ce județe ale României poate fi folosită aplicația și cum funcționează?

În momentul de față avem o rețea de peste 150 de clinici partenere din București, Ilfov și Dâmbovița. În perioada următoare vom extinde rețeaua de clinici partenere în Regiunea Sud Muntenia urmând ca la începutul anului viitor să abordăm orașe precum Cluj, Timișoara, Arad și Brașov.

Care este gradul de penetrare al pieței la acest moment și care sunt planurile de viitor?

Din estimările noastre 1 din 3 angajați din sectorul privat beneficiază de abonamente medicale. Ne așteptăm să emitem 5.000 de abonamente în primul an, după care să creștem exponențial odată cu lărgirea rețelei de parteneri.

 

Care este cea mai mare provocare a unui astfel de business?

Rezistența angajatorilor la soluții inovative și conștientizarea populației cu privire la importanța prevenției medicale.

 

Mai multe despre serviciul pe care SanoPass l-a creat pentru piața serviciilor medicale din România, la HR Summit Cluj-Napoca, 24 octombrie 2019.