În 24 octombrie a avut loc la Cluj-Napoca evenimentul de referință în industria resurselor umane – expo-conferința HR Summit. Lipsa forței de muncă, schimbul repetitiv de job-uri, ideea de implicare cât mai activă, metodele de creștere a performanței, oferirea de experiențe, engagement-ul provenit atât din partea angajaților cât și din partea angajatorilor sunt doar câteva dintre aspectele pe care specialiștii din domeniul resurselor umane le menționează atunci când sunt întrebați unde întâmpină provocări.

În cadrul HR Summit managerii HR, CEO, traineri sau constultanți au participat la prezentări & workshop-uri și au discutat despre situațiile din practică cu care se confruntă:  de la dificultatea cu care recrutezi un mecanic sau un sudor, până la reținerea angajaților în companie pentru cel puțin un an sau cum te adaptezi după nevoile angajatului când abonamentul la sală nu pare să mai fie suficient.

Trei idei de notat și implementat din cadrul HR Summit

Yiannis Kalogerakis (CEO & Principal Trainer, JMK – Anthropocentric Corporate Training & Development) este cunoscut ca expert în training Antropocentric si Exponențial, cu experiență de peste 37 de ani pe piața globală. Cu un stil cuprinzător și jovial, prezentarea lui Yiannis a punctat impactul pe care îl va avea pe viitor tehnologia în industria resurselor umane, elementele care contribuie la performanța de zi cu zi sau cum ne adaptăm noilor generații care intră pe piața muncii.

 “Cândva credeam că e important să ai în orice departament pe cineva care să vină cu abordarea negativ-constructivă pentru a putea evolua. Acum aș spune că e important să ai pe cineva din generația millenials care să pună la îndoială lucrurile. Cele mai bune întrebări care te ajută să te dezvolți sunt “de ce?” și “de ce nu?” . Cred că e important să implicăm noua generație în tot ceea ce facem pe viitor în companii.“ a declarat Yiannis Kalogerakis.

Cristina Bidiga ( Asociat Manager, Coordonator birou Cluj-Napoca, NNDKP) a fost parte a panelului de discuție despre contractul de muncă: de la angajare la incetarea contractului, din mai multe perspective. Cristina a subliniat la ce aspecte trebuie să fie atenți profesioniștii în HR la momentul încheierii contractului, ce opțiuni există în cazul litigiilor de muncă sau la desfacerea contractului de muncă.

“99% dintre litigii nu sunt initiate de companii, ci de angajați. Din experiența mea, cele mai mari probleme la nivel organizațional sunt generate de organizarea muncii și respectarea timpului de muncă vs. timpul de odihnă. Aceste probleme au la bază fie un volum de muncă ridicat raportat la un număr insuficient de salariați (iar aici cauza este în principal lipsa forței de muncă), fie modalitatea de organizare efectivă a muncii care presupune o sferă prea mare de atribuții, activități pentru durata normală de timp a unui contract de 8 ore/zi.” Cristina Bidiga, NNDKP.

Prezentarea lui Toon van Gastel, Product Manager Loyalty, Touch Incentive Marketing a pus accent pe e-learning și a analizat un studiu de caz despre programul de engagement creat pentru 15.000 de angajați din domeniul retail și rezultatele obținute.

Recunoașterea, aprecierea și comunicarea descentralizată sunt factori cheie care cresc nivelul de engagement al angajaților. Iar pentru ca tehnicile de mai sus să poată fi aplicate, companiile trebuie să rămână deschise la astfel de inițiative. O abordare de jos în sus care înțelege utilitatea transparenței va funcționa întotdeauna. După părerea mea, bunul simț e punctul de plecare atunci când lucrăm pe partea de strategie. declară Toon.  

Expo-conferința HR Summit stă sub semnătura Libero Events și este punctul de întâlnire al managerilor de HR, CEO, managerilor, consultanților și al specialiștilor în domeniile conexe. Networking în zona expozițională, dialog profesional și dezbatere, învățare continuă prin intermediul workshop-urilor și împărtășire de know-how în cadrul prezentprilor sunt doar câteva dintre oportunitățile cu care organizatorii contribuie la dezvoltarea industriei.

Cei care susțin industria de HR, înțeleg nevoile și provocările pieței și ajută la dezvoltarea ei: Hart Consulting, Incentives Hub by Samdam, Noah, Bookster, ATP Motors, 3 minutes job, Regina Maria, Hypermedia, Ascendis, P&M furniture, Creative&Bright, UCSM by Arobs, NNDKP, Samdam Solutions, Conacul Archia, The Woman, WWieland, Sanopass, Smart HR, Oxygen PR, Atelierele Ilbah, All about jobs, Transilvania Business, Learning Network, Portal HR, Meron, Unde Lucrăm, Marketwatch, Clujjust.ro.