Brandul de angajator este, in linii mari, modul in care angajatii tai se raporteaza la valorile companiei, increderea cu care le sustin si entuziasmul cu care le transmit mai departe.

 43% din cei peste 2000 de respondenti ai unui studiu realizat la nivel national de Universitatea “Constantin Brancoveanu” (persoane cu functii de conducere in organizatiile pe care le reprezinta) au nominalizat departamentul de Resurse Umane ca fiind responsabil de dezvoltarea brandului de angajator, in timp ce 47% au considerat ca responsabili sunt specialistii din departamentul de Marketing si Comunicare.

In acelasi timp retentia si lipsa de personal sunt doua variabile constante in companiile din Romania. Reprezinta Brandul de Angajator un element important de luat in considerare de catre potentialii angajati.

 

Leadership-ul si integrarea angajatilor in cultura organizationala a companiei

Doru Dima, CEO @Great People Inside este sustinator al modelului de leadership VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), care presupune adaptarea noilor angajati intr-o comapanie. Acesta sustine ca fara adaptarea angajatului la cultura organizationala a noii companii nu poate avea performante.

“Lumea in care traim in prezent nu mai este asa predictibila ca acum cinci ani, incertitudinea facand parte din programul de zi cu zi, mediul de business devenind astfel mai complex si de aceea mai ambiguu, rezultand nevoia pentru un model de leadership care sa usureze integrarea angajatilor in cultura organizatiei din care fac parte.” declara Doru.

 

Brandul de angajator, avantaj in recrutare

Atunci cand aplica pentru interviu, tinerii sunt influentati de imaginea companiei in cadrul careia si-ar dori sa lucreze. Elena Antoneac, Manager Operatiuni @GMS-T Nestlers Group, afirma ca „pe o piata a muncii din ce in ce mai competitiva, pastrarea talentelor in companie poate sa faca diferenta intre succes si esec”. Conform studiului mai sus mentionat, implementarea unui program de branding de angajator aduce cu sine cateva beneficii exprimate in procente: 32% constau in recunoasterea ca angajator preferat, in timp ce 28% reprezinta usurinta in atragerea candidatilor, iar 25% reducerea costurilor de recrutare.

 

 

Meritocratia si Leadership-ul, variabile necesare in retentia tinerilor angajati

Pentru a retine millenialii in companie trebuie tinut cont de faptul ca acestia cauta un echilibru intre viata personala si job si atunci angajatorii ar trebui sa ia in considerare oferirea de programe flexibile pentru acestia”, declara Madalina Balan, Managing Partner @HART Consulting. Astazi, prioritatile tinerilor angajati sunt: beneficiile salariale, siguranta locului de munca si posibilitatea de promovare. In acelasi timp, management-ul joaca un rol important, deoarece un management toxic duce la lipsa de angajati, cei tineri refuzand sa lucreze intr-un mediu de munca in care eforturile nu le sunt recunoascute. De aceea meritocratia ar fi solutia pentru reducerea numaralui de angajati care pleaca dintr-o companie.

 

Cu Doru Dima, Elena Antoneac si Madalina Balan ne vom intalni in cadrul HR Summit Iasi (4 -5 octombrie 2017), în cadrul căreia abordam subiecte de interes din sfera resurselor umane.

Achizitioneaza biletul early bird si primesti kit-ul de super erou!

Un super erou adevarat are nevoie un kit pe măsură! Anul acesta, daca esti printre primii 50 de  participanți care achizitioneaza biletele early bird, organizatorii vin către tine cu surprize personalizate! Biletele de acces la eveniment – care includ participarea la workshop-uri, conferinta, dezbateri si networking – sunt disponibile pe site-ul oficial al evenimentului www.iasi.hrsummit.ro.

Partenerii evenimentului sunt: Great People Inside, Nestlers Group, Noerr, Artwin, HART Consulting, Edenred, Train2Perform, Komm.io, Gentlab, SLG thomas Romania, Max Relax, Ford.

Despre HR Summit – The SuperHeRoes Conference si Libero Events

HR Summit – The SuperHeRoes Conference este organizata de Libero Events, agentia de evenimente, B2B si  B2C, sub semnatura careia au loc conferinte si workshop-uri: The Woman The Leadership Conference, TeCOMM eCommerce Conference&Expo, ArchiTECHture Conference&Expo, Software Architecture Day, Java Day, HR Breakfast, Ecommornings, Been there.NET, Fiscalitate 24.7, Targul de Turism Touristica.

Suntem arhitectii de evenimente B2B, B2C si PR si credem in conexiunile dintre oameni. Facilitam accesul la o industrie puternica, livram continut de talie internationala si organizam evenimente memorabile. Suntem o echipa tanara, atenta la detalii si ne tii minte zambetul prietenos de la o editie la alta! Tocmai de aceea clientii nostri devin parteneri, iar partenerii ne devin prieteni.